«Δεν έχω ενδιαφέρον για τους κανόνες ή τις συμβάσεις… Η φωτογραφία δεν είναι σπορ» έγραφε το 1948 στο βιβλίο του «Camera in London» ο Bill Brandt. Έχουν ξεχάσει την τελευταία δεκαετία, κατά μία έννοια, τον εμβληματικό φωτογράφο αλλά το μουσείο Fotografiemuseum Amsterdam (Foam) τον επαναφέρει στο προσκήνιο φιλοξενώντας την έκθεση «The Beautiful and the Sinister».

Ξεκίνησε στο Παρίσι των Σουρεαλιστών, στα τέλη της δεκαετίας του 1920, σε μια περίοδο που, όπως ο ίδιος έλεγε, «το Παρίσι ήταν το κέντρο του κόσμου». Ήταν μαθητής του Man Ray. Γεννημένος στη Γερμανία από Άγγλο πατέρα και Γερμανίδα μητέρα, αφοσιώθηκε στην ντοκιμαντερίστικη φωτογραφία με το που μετακόμισε στο Λονδίνο το 1931. Το ενδιαφέρον του ήταν εξίσου οι γειτονιές των πλούσιων αστών και οι εργατικές φτωχογειτονιές. Μετά εστίασε στους ανθρακωρύχους του βορρά της Αγγλίας, οι οποίοι προσπαθούσαν να αντεπεξέλθουν στην κρίση του κλάδου.

Η μεταπολεμική περίοδος επέφερε ριζική αλλαγή στη δουλειά του. «Σταδιακά, έχασα τον ενθουσιασμό μου για το ρεπορτάζ. Η ντοκιμαντερίστικη φωτογραφία είχε γίνει της μόδας» είχε εξομολογηθεί. Από τότε, έκανε πορτρέτα, φωτογράφιζε τοπία και γυμνά. Το συνεκτικό στοιχείο αυτών των φωτογραφιών είναι το ασπρόμαυρο φιλμ, το έντονο κοντράστ και μια προτίμηση για το παράξενο και το ανησυχητικό. Για παράδειγμα, το πορτρέτο του Francis Bacon ή η λήψη του ελισσόμενου Cuckmere River· και οι δύο φωτογραφίες τραβήχτηκαν το 1963.

πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ