Developer: FromSoftware

Publisher: Bandai Namco

Κονσόλες: Windows, PS4, PS5, XBOX One, XBOX Series X/S

Ημερομηνία κυκλοφορίας: 25 Φεβρουαρίου 2022

Η FromSoftware είναι μια ομάδα developers που δημιουργούν μόνο ένα τύπο παιχνιδιού, αλλά το κάνουν τόσο καλά που είναι δύσκολο να διαμαρτυρηθεί κανείς. Το Elden Ring αποτελεί τρανό παράδειγμα αυτού. Το game είναι αποτέλεσμα εμπειρίας για παραπάνω από μια  δεκαετία και αφοσίωσης στη δημιουργία ενός είδους game, όντας η φυσική εξέλιξη ενός genre το οποίο η ίδια η FromSoftware εισήγαγε το 2009.

Το Elden Ring είναι ένα open-world soulslike. Αν και αντλεί ιδέες από όλους τους προηγούμενους τίτλους της FromSoftware, το Dark Souls 3 αποτελεί την μεγαλύτερη πηγή έμπνευσής του. Το combat και το UI παραμένουν κατά κύριο λόγο ίδια με το game του 2016. Η μόνη σημαντική προσθήκη στο gameplay είναι το jump, που προστέθηκε στη φόρμουλα μετά την ύπαρξή του στο Sekiro. Ναι μεν το combat μοιάζει με προηγούμενα games της σειράς, αλλά από το BloodBorne και μετά, το combat στα games της FromSoftware είναι άριστο και δεν έχει χρειαστεί σημαντικές αλλαγές. Το game αντισταθμίζει κιόλας την έλλειψη αλλαγών στο combat δίνοντας στον παίκτη τεράστια ελευθερία επιλογών σε ότι έχει να κάνει με το build του. Φαίνεται πως ότι και αν επιλέξει να κάνει ο παίκτης θα λειτουργήσει πολύ καλά απέναντι στους εχθρούς του, κάτι πολύ σημαντικό για το replayability του game.

Ξεκάθαρα, με το Elden Ring η FromSoftware επικεντρώθηκε στην δημιουργία του open-world, κάτι πρωτότυπο για την σειρά αλλά και για όλα τα soulslikes. Δεν είναι τυχαίο ότι παρόλο που το gameplay έχει μείνει «στάσιμο», τα Lands Between καθιστούν το Elden Ring ως την πιο φρέσκια εμπειρία Souls την τελευταία δεκαετία. Για πρώτη φορά στη σειρά ο παίκτης έχει στη διάθεσή του ένα άλογο και με αυτό μπορεί να εξερευνήσει τον αχανή κόσμο του game. Η εξερεύνηση του open-world είναι μακράν το πιο δυνατό κομμάτι του παιχνιδιού, καθώς κάθε παίκτης θα έχει διαφορετική εμπειρία στα Lands Between και αυτό δεν αποτελεί υπερβολή. Ο κύριος λόγος για αυτό είναι ότι το game δεν έχει quest markers ή κάποιο quest log. Ο παίκτης είναι ελεύθερος να εξερευνήσει τον κόσμο του Elden Ring όπως θέλει ο ίδιος. Αυτό το αίσθημα εξερεύνησης αχαρτογράφητων περιοχών που προσδίδει το game στον παίκτη είναι κάτι που πολύ λίγα άλλα games έχουν πετύχει και σίγουρα όχι όσο καλά όσο το Elden Ring.

Αυτό κάνει και το Elden Ring ίσως και το πιο χαλαρωτικό souls game. Αυτό το σχόλιο ίσως ξενίσει κάποιους αναγνώστες καθώς τα soulslikes είναι γνωστά για την δυσκολία τους (και αυτό δεν αλλάζει με το Elden Ring), αλλά υπάρχει μια γαλήνια ατμόσφαιρα που ίσως εκπλήξει αρκετούς παίκτες. Ο ήχος του άλογου που καλπάζει σε συνδυασμό με τα μαγευτικά τοπία δεν είναι σπάνιο να δώσουν αυτό το συναίσθημα στον παίκτη… μέχρι να πεθάνει ξαφνικά από ένα boss σε ένα hit. Ακόμα και αυτό όμως αποτελεί κομμάτι της εμπειρίας.

Για πρώτη φορά στη σειρά, στην περίπτωση που ένα boss φαίνεται υπερβολικά δύσκολο, ο παίκτης είναι ελεύθερος να εξερευνήσει το open world και να επιστρέψει δριμύτερος. Είναι κάτι που το Elden Ring διδάσκει με τον τρόπο του πολύ νωρίς στον παίκτη και αποτελεί τον κινητήριο μοχλό των διαφόρων περιπετειών όπου αυτός θα εισέλθει. Το game είναι δύσκολο και αξίζει να το προσπαθήσει κανείς. Γιατί η κοινότητα που έχει δημιουργήσει το Elden Ring είναι από τις πιο ευχάριστες «γωνίες» του διαδικτύου. Όλοι όσοι παίζουν το game γνωρίζουν το πόσο δύσκολο είναι και έτσι δημιουργείται ένα είδους συμπονετικής κατανόησης ανάμεσα σε παίκτες. Έτσι το μη συγχρονισμένο multiplayer του Elden Ring προσφέρει πολλά περισσότερα από ότι φαίνεται. Τα παραδοσιακά μηνύματα, bloodstains και white phantoms κάνουν την επιστροφή τους στο game, αλλά επειδή ο κόσμος των Lands Between είναι κολοσσιαίος, αποκτούν ιδιαίτερη σημασία για τον παίκτη όταν τον οδηγούν σε μια νέα ανακάλυψη ή στην αποφυγή επικείμενου κίνδυνου. Ειδικά τώρα όπου το game δεν έχει εξερευνηθεί πλήρως και δεν υπάρχουν αναλυτικοί οδηγοί στο διαδίκτυο, το Elden Ring αποτελεί το υπέρτατο game εξερεύνησης, αλλά και η κορύφωση των soulslikes ως είδος παιχνιδιών.

Έως τώρα δεν έχει γίνει αναφορά στην πλοκή και αυτό είναι επειδή δεν υπάρχει πλοκή με την παραδοσιακή της έννοια. Βετεράνοι της σειράς θα γνωρίζουν πως τα games της FromSoftware βασίζονται στο environmental storytelling, όπου ο παίκτης είναι λιγότερο πρωταγωνιστής και περισσότερο άλλη μια οντότητα σε έναν κόσμο που λειτουργούσε και θα λειτουργεί χωρίς αυτόν. Το μεγαλύτερο μέρος της πλοκής κρύβεται στους διαλόγους των NPCs και στις περιγραφές των διαφόρων αντικειμένων του game, αλλά ο καλύτερος τρόπος για να καταλάβει κανείς την πλοκή είναι το αναπόφευκτο βίντεο του Youtuber VaatiVidya όπου θα την αναλύσει με τρομακτική λεπτομέρεια.

Το Elden Ring αποτελεί μακράν το κορυφαίο του είδους του. Το game καταφέρνει και συνδυάζει ένα άριστο combat system με ένα μαγευτικό open-world για την δημιουργία ενός φανταστικού game που θα μνημονεύεται για καιρό ακόμα. Ο πήχης για τα soulslikes πλέον τέθηκε πανύψηλα.

Σπύρος Πολίτης

Απάντηση