Developer: Guerilla Games

Publisher: Sony Interactive Entertainment

Κονσόλες: PlayStation 4, PlayStation 5

Ημερομηνία κυκλοφορίας: 18 Φεβρουαρίου 2022

Στην βιομηχανία του gaming, τα sequels είναι κάτι το πάρα πολύ κοινό.  Οποιοδήποτε IP που είναι έστω και λίγο επιτυχημένο, θα λάβει αμέτρητα sequels ώστε η εταιρία που το εκδίδει να  αξιοποιήσει την αρχική του επιτυχία. Όμως, εξίσου συχνό φαινόμενο είναι αυτά τα sequels να αρκούνται στο να είναι σχεδόν το ίδιο game με το προηγούμενο της σειράς, αποφεύγοντας οποιοδήποτε ρίσκο ή προσπάθεια βελτίωσης σφαλμάτων του προκατόχου τους. Εδώ είναι που το Horizon Forbidden West ξεχωρίζει από άλλα sequels. Το game όχι μόνο έχει κάνει πολλές σημαντικές προσθήκες στο gameplay, αλλά η Guerilla Games έχει κάνει μια κολοσσιαία προσπάθεια ώστε να διορθώσει οτιδήποτε ήταν λάθος στο πρώτο παιχνίδι της σειράς.

Η σειρά Horizon αποτελείται από open world RPGs που βασίζονται σε μάχες με ρομπότ-δεινόσαυρους σε μια μετά-αποκαλυπτική Αμερική, με το Horizon Zero Dawn να έχει μια πολύ δύσκολη αποστολή όταν κυκλοφόρησε το 2017. Δημιούργησε ίντριγκα γύρω από ένα καινούργιο και περίπλοκο σύμπαν που απαιτούσε απαντήσεις και έτσι μεγάλο  μέρος της πλοκής του Zero Dawn  ασχολείται με την επεξήγηση όλων των καινούργιων concepts που είχε συστήσει. Γιατί υπάρχουν ρομπότ-δεινόσαυροι; Γιατί καταστράφηκε ο σύγχρονος πολιτισμός στη Γη; Ποια είναι η Aloy; Αυτά, αλλά και πολλά άλλα ήταν ερωτήματα που έπρεπε να απαντηθούν, που όμως δέσμευαν την πορεία της πλοκής που δημιούργησαν οι devs. Το Forbidden West ευνοείται από αυτό επειδή, ενώ το Zero Dawn ξόδεψε πάρα πολλές ώρες στο να συστήσει στο κοινό του ένα νέο σύμπαν, το Forbidden West έχει την ελευθερία να  ερευνήσει όποια ιστορία θέλει μέσα στον υφιστάμενο κόσμο που έχει δημιουργήσει.

Διαθέτοντας αυτήν την ελευθερία, η πλοκή του Horizon Forbidden West είναι πολύ καλή. Η πλοκή έχει την Aloy να ψάχνει την Gaia ώστε να αποτρέψει την καταστροφή της Γης. Για να το επιτύχει αυτό θα εξερευνήσει το Forbidden West, όπου ο παίκτης θα συναντήσει νέα ρομπότ-δεινόσαυρους και νέους εχθρούς. Η πλοκή παραμένει ενδιαφέρουσα μέχρι το τέλος, με καλογραμμένους χαρακτήρες και συνεχώς αυξανόμενη ίντριγκα. Μια ενδιαφέρουσα έκπληξη είναι το πόσο αποτελεσματικοί είναι οι κακοί της υπόθεσης. Πάντα παρουσιάζονται ως μια εξέχουσας σημασίας απειλή και τα σχέδιά τους είναι πολύ έξυπνα, κάτι το οποίο είναι πολύ σπάνιο στα games.

Όσο καλή και αν είναι η πλοκή, ο πραγματικός πρωταγωνιστής του game είναι το open-world του. Η «Απαγορευμένη Δύση» είναι ίσως το καλύτερο open-world των τελευταίων χρόνων. Αν και το μέρος που διαδραματίζεται το game είναι αχανής, παραμένει γεμάτο με μέρη που είναι άξια εξερεύνησης. Μπορεί ο κόσμος του Forbidden West να είναι τεράστιος, αλλά ο παίκτης θα θέλει να τον εξερευνήσει περπατώντας για να μπορέσει να δει όλα τα αξιοθέατά που έχει να προσφέρει το game. Φυσικά, δεν θα ήταν open-world RPG αν δεν υπήρχαν και άπλετα side-quests.

Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα του Horizon Zero Dawn ήταν τα side quests του. Ίσως όχι τόσο το gameplay, αλλά οι χαρακτήρες που πρωταγωνιστούσαν σε αυτά. Τα άτομα που έδιναν τα side quests στην Aloy είχαν ένα πρόβλημα που είναι κοινό σε πολλά RPGs. Τα cutscenes εκείνων των side quests δεν γινόντουσαν mo-cap, με αποτέλεσμα όλοι οι χαρακτήρες που συμμετείχαν σε αυτά να αντάλλαζαν ρομποτικά διαλόγους με μηδαμινό συναίσθημα. Αυτό, σε συνδυασμό με τα μέτριας ποιότητας facial animations του Zero Dawn, είχαν ως λογικό επακόλουθο ο  παίκτης να χάσει το ενδιαφέρον του για αυτές τις αποστολές. Για το Forbidden West, η Guerilla όχι μόνο έκανε mo-cap όλα τα side quests, αλλά δημιούργησε ίσως και τα πιο λεπτομερή facial animations στην αγορά αυτήν την στιγμή. Με αυτό το εντυπωσιακό επίτευγμα, τα side quests του Forbidden West είναι σχεδόν ισάξιας ποιότητας με το main quest και τα games που το έχουν πετύχει αυτό μετρούνται στα δάκτυλα του ενός χεριού.

Αυτό που δένει τέλεια όλα τα προαναφερθέντα είναι το gameplay. Η Aloy, όπως και στο Zero Dawn περνάει το μεγαλύτερο μερίδιο της διάρκειας του game μαχόμενη ρομπότ-δεινόσαυρους χρησιμοποιώντας διάφορα είδη φουτουριστικών και μη τόξων. Το combat είχε μια εξαιρετική βάση ήδη από το προηγούμενο game της σειράς, πάνω στην οποία χτίζει επιτυχημένα το Forbidden West με νέα όπλα και νέους εχθρούς για την Aloy. Η αδρεναλίνη της μάχης με τέρατα που έχουν το μέγεθος μια πολυκατοικίας είναι ασύγκριτη, ενώ το combat είναι αρκετά δύσκολο ώστε ο παίκτης να νικάει με την χρήση πολλών resources του, ενθαρρύνοντας περαιτέρω την εξερεύνηση του open world. Εδώ έρχεται να βοηθήσει και το νέο Shieldwing της Aloy, ένα εργαλείο που λειτουργεί σαν το glider του Breath of the Wild, και επιτρέπει στην Aloy να πέφτει από μεγάλα υψόμετρα με ασφάλεια και ταχύτητα.

Μεγάλη βελτίωση έχει δει το melee combat, που ήταν ο αδύναμος κρίκος του Zero Dawn. Πλέον το melee combat λειτουργεί πολύ καλύτερα, με διάφορα combos να είναι διαθέσιμα στον παίκτη. Αυτό βοηθάει στο να κάνει την μάχη με ανθρώπους πολύ πιο ευχάριστη από ότι στο πρώτο game, κάνοντας το gameplay του Forbidden West να είναι πιο ολοκληρωμένο και λιγότερο ανισόρροπο σε σχέση με το παλιότερο game, αλλά προφανώς τίποτα δεν ξεπερνά τις μάχες με τους ρομπότ-δεινόσαυρους.

Τελευταίος κρίκος του gameplay αποτελεί η αναρρίχηση/parkour, που αν και έχει βελτιωθεί σε σχέση με το προηγούμενο game, αποτελεί περισσότερο ένα διάλλειμα για τον παίκτη ανάμεσα σε combat arenas και όχι έναν ισάξιο παράγοντα διαμόρφωσης του gameplay.

Φθάνοντας κανείς στους δημιουργικά φτιαγμένους τίτλους τέλους του game, θα καταλάβει πόσο πάθος υπήρχε κατά την διάρκεια της δημιουργίας του. Από όλη την ομάδα δημιουργών η αφοσίωση στην δημιουργία του καλύτερου δυνατού game είναι ξεκάθαρη και αυτό μεταδίδεται και στον παίκτη. Το Horizon Forbidden West αποτελεί ένα ορόσημο των open world games και ένα πραγματικό επίτευγμα στον χώρο του gaming. Το 2022 μόλις απέκτησε τον πρώτο του υποψήφιο για το παιχνίδι της χρονιάς.

Σπύρος Πολίτης