Η περιοχή μας έχει 212 εξαγωγικές επιχειρήσεις

Συνέντευξη του κ. Παναγιώτη Αγνιάδη, Προέδρου του Επιμελητηρίου Βοιωτίας, στη MAIL

Κύριε Αγνιάδη, είστε ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Βοιωτίας, μιας περιοχής που αναπτύσσεται συνεχώς και που φαντάζομαι ένας από τους στόχους σας είναι αυτός, να συνεχιστεί αυτή η ανάπτυξη, να έχει βιώσιμα χαρακτηριστικά και μάλιστα να διαμοιραστεί σε όλους τους κατοίκους και τους πολίτες της περιοχής. Μιλήστε μας για τα σχέδια σας.

Η Βοιωτία ήταν από πριν βιομηχανική και βιοτεχνική περιοχή, πριν να είναι σε όλη την Ελλάδα και πριν από την κρίση. Προσπαθήσαμε να κρατήσουμε την περιοχή μας σε υψηλά επιχειρηματικά επίπεδα, πιστεύουμε ότι όλες οι ενέργειές μας έχουν κατορθώσει  ορισμένες επιχειρήσεις να νικήσουν την κρίση. Είμαστε έτοιμοι να ανταποκριθούμε και στις νέες προκλήσεις και να έχουμε μια δραστική μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων γιατί πολλές από τις επιχειρήσεις, επειδή ήταν εξαγωγικές, είχαν και τα δάνειά τους.

Εμείς αυτό το οποίο προσπαθούμε είναι τα Βοιωτικά προϊόντα να είναι σε όλες τις Ευρωπαϊκές και παγκόσμιες βιτρίνες, θέλουμε όμως μια συγκεκριμένη πολιτική που θα δώσει μια ελπίδα και στους εργαζομένους και θα οδηγήσει την παραγωγή σε διεθνώς εμπορεύσιμα προϊόντα. Και με αυτό θέλω να πω ότι επειδή η περιοχή μας έχει 212 εξαγωγικές επιχειρήσεις, θέλουμε να τις κρατήσουμε όρθιες, να κρατηθούν όσο το δυνατόν περισσότερες θέσεις εργασίας για να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε και στις προκλήσεις που έρχονται. Χρειάζεται ένα εθνικό σχέδιο και με συναίνεση πιστεύω μπορούμε να τα καταφέρουμε αρκεί να μην βυθιστούμε ξανά στην αδράνεια του πρόσφατου παρελθόντος.

Ποιοι πρέπει να είναι οι άξονες αυτής της πολιτικής, του εθνικού σχεδίου, όπως το θέτετε; Αναφερθήκατε επίσης δυο φορές στη λέξη «προκλήσεις». Ποιες είναι αυτές και πώς με τον καλύτερο δυνατό τρόπο μπορείτε να ανταποκριθείτε;

Οι προκλήσεις είναι πολλές. Οι πέντε μεγαλύτερες ίσως είναι η ύπαρξη του υψηλού ποσοστού ανεργίας, το υψηλό δημόσιο χρέος, η ανάγκη να προσελκύσουμε σημαντικές ξένες και εγχώριες επενδύσεις και η χρηματοδότηση, να διατηρήσουμε δηλαδή τους μέσους όρους και μετά τη λήξη του προγράμματος τον Αύγουστο του 2018, το οποίο κιόλας περιμένουμε για να υπάρξει και μια άνθιση στη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, στην καινοτομία, στην τεχνολογία και πιο πολύ στην ενίσχυση της ρευστότητας. Είναι κάτι που λείπει από την επιχειρηματικότητα, γιατί αν έρθει η ρευστότητα θα έρθει και η αναβάθμιση της εξωστρέφειας. Αυτό προσπαθούμε και με την κεντρική ένωση Επιμελητηρίων, της οποίας ηγείται ο κύριος Μίχαλος και έχει προσφέρει πολλά στην επιχειρηματικότητα, αλλά και με τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που υπάρχουν κι εκεί, βήματα ανάπτυξης με τον κύριο Κορκίδη. Αυτή τη στιγμή η επιχειρηματικότητα είναι ενωμένη για να μπορέσουμε να βοηθήσουμε. Επομένως, η ανάκαμψη και η έξοδος από την κρίση περνούν μέσα από τη στήριξη των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων.

Κύριε Πρόεδρε, θα θέλατε να μας πείτε ποιοι είναι οι πυλώνες στους οποίους στηρίζεται αυτή τη στιγμή μια μικρομεσαία επιχείρηση στην Βοιωτία; Ποια είναι εκείνα τα προϊόντα ή οι καινοτομίες που θέλετε να αναδείξετε;

Έχουμε και στον πρωτογενή τομέα, έχουμε βέβαια και στο προϊόν του τουρισμού, καθώς υπάρχει ένας μεγάλος πυλώνας έλξης που είναι η Μύκονος του χειμώνα, η Αράχωβα, που σήμερα που μιλάμε είναι και κάτασπρη και πιστεύουμε ότι θα λειτουργήσει και το χιονοδρομικό.

Υπάρχει ο πρωτογενής τομέας, υπάρχει ο ορεινός όγκος του Ελικώνα, όπου εκεί υπάρχουν και τοπικά προϊόντα αλλά και τοποθεσίες απείρου κάλλους που μπορούν να προσελκύσουν κόσμο. Εμείς σαν Βοιωτία με τους διάσπαρτους μνημειακούς θησαυρούς που έχουμε και το τωρινό μεγάλο έργο του Μουσείου της Θήβας, πιστεύουμε θα δώσουμε νέα ώθηση. Από εκεί και πέρα όμως θέλουμε να γίνει μια συγκεκριμένη πολιτική, δεν μπορούμε άλλο τη μη ρευστότητα, να γίνει και μια αναβάθμιση στη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος κι αυτό το οποίο θέλουμε είναι να βοηθήσουν οι τράπεζες, γιατί δυστυχώς οι τράπεζες με τα φρεναρίσματα και τις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις που υπάρχουν, έχουν κλείσει την κάνουλα της ρευστότητας και λειτουργούν σαν τοκογλυφικά ιδρύματα κι αυτό είναι πληγή για την μικρομεσαία επιχείρηση.

H HellenicMail σε pdf

hellenic seaways 300x250 sept 2017

e-iatros