Κάλυμνος: Νούμερο 1 στην παγκόσμια αγορά του αναρριχητικού τουρισμού

Συνέντευξη του κ. Άγγελου Καλαθιανάκη, Προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Καλύμνου, στη Mail

Κύριε Πρόεδρε, η Κάλυμνος είναι ένα νησί με εντυπωσιακό αλλά και ιδιαίτερο φυσικό τοπίο και υπέροχες παραλίες. Θα θέλατε να μας μιλήσετε για την Κάλυμνο;

Η Κάλυμνος έχει ένα ιδιαίτερο, έντονο νησιωτικό χαρακτήρα που σημαίνει ότι ξεχωρίζει για το ύψος και το άνθος της. Το ύψος της είναι η αναρρίχηση που είναι ένας εξειδικευμένος τουριστικός προορισμός, νούμερο 1 στην παγκόσμια αγορά του αναρριχητικού τουρισμού και μια άλλη εναλλακτική ονομασία της Καλύμνου είναι το νησί των σφουγγαράδων και όλοι οι δύτες του κόσμου θα ήθελαν να έρθουν έστω και μια φορά στη ζωή τους να κάνουν μια κατάδυση στην Κάλυμνο.

Θα θέλατε να μας μιλήσετε για την εμπορικότητα και την επιχειρηματικότητα της Καλύμνου;

Η Κάλυμνος λόγω της σπογγαλιείας από τα μέσα του 1800 φημίστηκε στην Ευρώπη για τις δραστηριότητες των εξαγωγικών τους προϊόντων, που ήταν τα σφουγγάρια. Σαν νούμερο ένα σφουγγάρι και εξειδικευμένο προϊόν δημιούργησε αντιπροσώπους και εμπόρους σπογγαλιείς, σπογγέμπορους που λέμε εμείς σε όλο τον κόσμο, ιδιαίτερα με έδρα στο Λονδίνο. Από εκεί βέβαια, και ο μεγάλος ευεργέτης της Καλύμνου Βουβάλης Νικόλαος, παιδί και τέκνο της Καλύμνου δημιούργησε σχολεία, μουσεία, νοσοκομεία στα τέλη του 18ου αιώνα και μέχρι σήμερα απολαμβάνουν τα κληροδοτήματά του ο δωδεκανησιακός λαός και εξειδικευμένα η Κάλυμνος και οι Καλύμνιοι πολίτες ανά τον κόσμο, είτε αυτοί βρίσκονται στην Αμερική, στο Τάρπον Σπρινγκς της Φλόριντα, που είναι η μεγάλη παροικία σπογγαλιέων ή στο Ντάργουιν της Αυστραλίας, στο Βόρειο μέρος της Αυστραλίας που ήταν κοραλλιογενές σημείο και που επέλεξε ο τότε μεγάλος σπογγέμπορας Βουβάλης να μοιράσει κόσμο και Καλύμνιες οικογένειες που ασχολούνταν με τη θάλασσα σε περίπτωση που στη Μεσόγειο και το Αιγαίο υπάρξει κάποιο πρόβλημα με τη σπογγαλιεία. Όντως 150-180 χρόνια μετά υπήρξε ένα τέτοιο πρόβλημα, το 1986 και έτσι εκμεταλλευτήκαμε τις παροικίες, ιδιαίτερα της Φλόριντα της Αμερικής και γι’ αυτό ορίζουμε και δυο κατηγορίες σφουγγαριών, τα Αμερικάνικα και τα Ελληνικά. Τα Αμερικάνικα είναι αυτά που βγάζουν οι Καλύμνιοι της Φλόριντα και τα Ελληνικά είναι αυτά που βγάζουν στη Μεσόγειο μέχρι τη Λιβύη οι Καλύμνιοι σφουγγαράδες από το νησί μας.

Κύριε Πρόεδρε, θα θέλατε να μας πείτε πως εξελίσσεται η τουριστική κίνηση φέτος;

Γενικά με τη φετινή σεζόν είχαμε μεγαλύτερες προσμονές και αναμονές, δυστυχώς όμως με κάποιες λάθος κινήσεις και προβλέψεις που έγιναν, δεν έχουμε τον ίδιο ενθουσιασμό με την αρχή της χρονιάς, με την αρχή της σεζόν και βέβαια, σε αυτό έχει συντελέσει η αναποτελεσματικότητα του κρατικού μηχανισμού που έπρεπε εγκαίρως τα δρομολόγια των πλοίων να είναι περισσότερα για την Κάλυμνο και όχι αραιά και που, και να συμπληρώνονται τελευταία στιγμή. Όλα τα τουριστικά πακέτα κλείνονται από το χειμώνα απ’ τους περισσότερους τουριστικούς πράκτορες και τους μεμονωμένους πελάτες κι έτσι συμβαίνει να έχουμε μια ακατάστατη δρομολόγηση του νησιού. Βεβαίως και το αεροδρόμιο που έγινε τα τελευταία χρόνια ωφέλησε, πλην όμως ότι είναι μικρό σε διάδρομο οπότε είναι μικρά τα αεροπλανάκια και ο κόσμος είναι λιγότερος. Βεβαίως, δεν υπάρχουν πτήσεις charter, βολευόμαστε με τη γειτονική Κω που είναι διεθνές αεροδρόμιο, το Ιπποκράτης αλλά αυτό δε λύνει το πρόβλημα επικοινωνίας - συγκοινωνίας γενικότερα με την Ηπειρωτική Ελλάδα αλλά και με τον υπόλοιπο κόσμο που είναι μεγαλύτερο το πρόβλημα και θέλουν ταχύτερη συγκοινωνιακή σύνδεση. Η επικοινωνία λοιπόν με τον έξω κόσμο είναι δυστυχώς σήμερα πολύ προβληματικότερη από ότι ήταν πριν 40 χρόνια. Αυτό μας δημιουργεί επιπρόσθετα προβλήματα. Βεβαίως οι ομογενείς μας μας τιμούν γιατί έχουν ιδιαίτερο πάθος με το νησί τους, την Κάλυμνο και έτσι με τους Καλυμνοαμερικάνους και με τους Καλυμνοαυστραλούς και τους Καλύμνιους της Γαλλίας, της Μασσαλίας που είναι κι εκεί μια μεγάλη παροικία, τονώνεται η αγορά Ιούλιο - Αύγουστο. Η απώλεια ωστόσο μιας low cost εταιρείας, της Ryanair που είχαμε τα πρωτύτερα χρόνια με μια ιδιαίτερα ευνοϊκή σύμβαση του Εμπορικού Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου και της ευκολίας του φθηνού κόστους έχει δημιουργήσει πρόβλημα. Δηλαδή από τους τουριστικούς προορισμούς της Ευρώπης, όπως είναι ας πούμε το Μπέργκαμο της Ιταλίας, η Φρανκφούρτη της Γερμανίας και η Λυών της Γαλλίας, η αφαίρεση αυτών των δρομολογίων της Ryanair που είναι η μεγαλύτερη low cost εταιρεία μας δημιούργησε σοβαρό οικονομικό πρόβλημα για τους μήνες Απρίλιο - Μάιο και Σεπτέμβριο - Οκτώβριο που είναι οι μήνες των αναρριχητών που έχουν προορισμό την Κάλυμνο όπου είχαμε 80% πληρότητα των αεροπλάνων τους.

Ο Εμπορικός Σύλλογος Καλύμνου είναι ένας πολύ δραστήριος Σύλλογος. Θα θέλατε να μας μιλήσετε για τις δράσεις σας;

Όντως, ο Εμπορικός Σύλλογος Καλύμνου εδώ και περίπου 15 χρόνια ασχολείται με την ενημέρωση και την εκπαίδευση των ήδη υφιστάμενων αλλά και νέων επιχειρήσεων σε επαγγελματικό επίπεδο, έχουμε δηλαδή, προσαρτιστεί στο τριτοβάθμιο μας όργανο που είναι η ΕΣΕΕ υπό την προεδρεία του Βασίλη Κορκίδη στη Μητροπόλεως με δικά μας ΚΑΕΛΕ στη Ρόδο και με δική μας πρωτοβουλία και συνεργασία πολλές φορές με ιδιωτικά ΚΕΚ, όπως τα ΚΕΚ ΑΝΚΟ του Έψιμου Χρήστου και κάνουμε όλο το χρόνο σεμινάρια, χειμώνα - καλοκαίρι. Ιδιαιτέρως το χειμώνα, που τα τουριστικά καταλύματα είναι κλειστά και οι τουριστικές επιχειρήσεις απολαμβάνουν ας πούμε τη χειμωνιάτική τους ξεκούραση, τους κάνουμε ιδιαίτερα σεμινάρια και για τον ΕΦΕΤ, για συστήματα υγιεινής και διαχείρισης τροφίμων και για τεχνικούς ασφαλείας και ακόμα και για ιδιαιτερότητες της κουζίνας όπως είναι η Aegean Cuisine και η προώθηση της γαστρονομίας του Αιγαίου που είναι υπό την επίβλεψη της περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου που είναι πολύ δραστήρια σε θέματα γαστρονομίας και προβολής μας στο εξωτερικό μέσω της γαστρονομίας. Με αυτό τον τρόπο ενισχύουμε τον πρωτογενή τομέα και προσπαθούμε όλα τα αγροτικά προϊόντα που είναι προς κατανάλωση να είναι τοπικά. Έτσι λοιπόν, έχουμε κουμπώσει, Εμπορικός Σύλλογος, Εμπορικό Επιμελητήριο και Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου σε ένα κοινό, συγκεκριμένο σκοπό, να δώσουμε όσο γίνεται μεγαλύτερη υπεραξία στο τοπικό προϊόν, να του δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση και διαφήμιση και να αποκτήσει το τοπικό προϊόν του κάθε νησιού brand name. Το ίδιο κάνουμε και για την Κάλυμνο με τα δικά της προϊόντα είτε είναι τυρί, τοπικό κρασί, κουλούρα, μέλι θυμαρίσιο που είναι το νούμερο ένα στον κόσμο σε περιεκτικότητα οσμής θυμαριού, αυτό το βότανο το κάνει πολύ γνωστό και έτσι δίνουμε ό,τι υπεραξία μπορούμε πάνω στα τοπικά προϊόντα, αυτός είναι ο σκοπός μας.

Κύριε Πρόεδρε, θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε θερμά.

Κι εγώ σας ευχαριστώ πολύ που μας δώσατε την ευκαιρία να προβάλουμε και να διαφημίσουμε το νησί μας μέσα από την εφημερίδα σας που ξέρουμε ότι διανέμεται δωρεάν στην Αθήνα που είναι μια μεγάλη πόλη και ευελπιστούμε την επισκεψιμότητα των κατοίκων της αλλά επιπλέον ευχαριστούμε πάρα πολύ γιατί μας δίνεται η δυνατότητα να εκφραστούμε μέσα από ένα μέσο ενημέρωσης σαν το δικό σας που έχει τέτοια μεγάλη απήχηση.

H HellenicMail σε pdf

HellenicMail - Highlights

hellenic seaways 300x250 sept 2017

banner meli ikarias

athina rent a car banner

e-iatros