«Ανοιχτές πόρτες» στους νέους δημιουργούς

Στέγη για πρόβες και στέγη για παραστάσεις, ούτε στα πιο τρελά όνειρά τους δεν το είχαν φανταστεί οι νεαροί καλλιτέχνες που εδώ και κάποιους μήνες κάνουν πρόβες στις αίθουσες δοκιμών του Μεγάρου Μουσικής. Και η συνέχεια ακόμα καλύτερη αφού θα ανεβάσουν τις πρώτες θεατρικές, μουσικές και χορευτικές τους δημιουργίες στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά για τέσσερα Δευτερότριτα, από τις 20 Νοεμβρίου έως και 12 Δεκεμβρίου, με είσοδο ελεύθερη για το κοινό.

Την δυνατότητα τους εξασφάλισε ο θεσμός «Ανοιχτές Πόρτες: Πλατφόρμα νέων Δημιουργών» που καθιέρωσε πρόσφατα το υπουργείο Πολιτισμού για δημιουργούς που βρίσκονται στην αρχή της καλλιτεχνικής τους πορείας. Το πρόγραμμα για την 1η Πλατφόρμα ξεκίνησε πιλοτικά την περασμένη άνοιξη με πενήντα ομάδες θεάτρου, χορού, μουσικής που έκαναν τις πρόβες τους στο Μέγαρο Μουσικής από τον Απρίλιο έως τον Ιούλιο του 2017. Και καθώς το πρόγραμμα εξελίσσεται, μετά τις πρόβες κάποιες παραστάσεις, οι πιο «ώριμες», ανεβαίνουν στη σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιώς, μπροστά στο κοινό. Πρόκειται για δεκατέσσερις (14) ομάδες (3 μουσικής, 4 ομάδες θεάτρου, 7 ομάδες χορού)- όλες όσες δήλωσαν ενδιαφέρον συμμετοχής -, διευκρίνισαν σήμερα παρουσιάζοντας το πρόγραμμα ο Βασίλης Παπαδάκης εκ μέρους του υπουργείου Πολιτισμού, ο διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά Νίκος Διαμαντής και του Μεγάρου Μουσικής, Μίλτος Λογιάδης.

«Οι καθαρές, διακριτές συνέργειες και οι συνεργασίες των φορέων σε δύσκολες εποχές είναι αποτελεσματικές» συμφώνησαν τονίζοντας τη σημασία της παρέμβασης και της μακροημέρευσης του θεσμού που εξήγγειλε το υπουργείο Πολιτισμού ώστε να αναδειχθεί η νεανική εγχώρια δημιουργία.

Στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, στο πλαίσιο της 1ης Πλατφόρμας Νέων Δημιουργών ανεβαίνουν οι εξής παραστάσεις:

ΘΕΑΤΡΟ

1 «Περί εκτός ορίων έρωτος», της ομάδας Ro Cooperativa που ερευνά τα όρια του έρωτα. Η θεατρική περφόρμανς «'Ασε κάτω τις φράουλες», της ομάδας Attact, βασισμένη σε μια ελεύθερη σύνθεση κειμένων του θεάτρου του παραλόγου του Ευγένιου Ιονέσκο. «Inemuri», με την ομάδα Past Perfect για την δοκιμασία της παιδικής φιλίας και την ενηλικίωση. Η συλλογική περφόρμανς "Ζωή", σε κείμενο, σκηνοθεσία Γιώργου Καλογερόπουλου, βασισμένη σε αληθινά γεγονότα.

ΧΟΡΟΣ

Ο «Κλόουν» των Μαριάννα Λάζαρη- Έμυ Αμερικάνου, είναι μία παράσταση σύγχρονου χορού, εμπνευσμένη από τον τελευταίο πίνακα του ζωγράφου Edward Hopper, με τίτλο "Two Comedians" αλλά και από το συνολικό του έργο, τα σώματα των φιγούρων που απεικονίζει, τις σχέσεις που αναπτύσσουν μεταξύ τους και την τοποθέτηση τους στον χώρο. Η «Uncia» των Διονύσιου Αλαμάνου - Δανάης Δημητριάδη εμπνέεται από τις πολεμικές τέχνες, την Ινδουιστική και Βουδιστική αντίληψη για τα ζώα. Το «Block», της ομάδας Εxis ερευνά και πειραματίζεται με τον προσωπικό ή πραγματικό εγκλεισμό και πώς αυτός ορίζεται στο χώρο και το χρόνο. Η χορογραφία «Destination Free» της ομάδας {1,1,1} για τρία σώματα που κινούνται σαν ένα. Το «Infinity Room Dear», με τους Almalibre σε μία αέναη κατάσταση συνύπαρξης και επικοινωνίας . Το «γουόκ λόλα γουόκ» των Ιωάννα Αντώναρου - Νατάσας Σαραντοπούλου προσπαθούν να ερμηνεύσουν χορευτικά τους διάφορους γυναικείους ρόλους που τους αποδίδονται και θέματα ταυτότητας . Η περφόρμανς «anti gone2» της Τατού Δέδε, κάνει αναφορές στην τραγική ηρωϊδα.

ΜΟΥΣΙΚΗ

«Himmelskibet / A trip to Mars», από το Μουσικό Σύνολο Ελξις, εμπνευσμένο από την ομώνυμη ταινία του 1918, που σηματοδότησε την αρχή του "space opera". «Live» με τον Μιχάλη Καλκάνη και τέσσερις ακόμη πρωτοπόρους μουσικούς. «Μουσικής Δράσης, Δέκτης - Πομπός» με το συγκρότημα Yellow Digit.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

H HellenicMail σε pdf

corfu beer banner

hellenic seaways 300x250 sept 2017

banner meli ikarias

athina rent a car banner

e-iatros