Νερό και φρούτα, η συνταγή για ενέργεια και απόδοση μέσα στο καλοκαίρι

Συνέντευξη της Ναταλίας Ντελίκου Μπενέτου, στη Mail

Το καλοκαίρι τα πράγματα είναι δύσκολα, όχι μόνο εξαιτίας της ζέστης αλλά και εξαιτίας των επιλογών που κάνουμε σε διατροφικό επίπεδο. Πώς μπορούμε να συνδυάσουμε τη σκληρή εργασία με μια σωστή διατροφή και τι θα πρέπει να προσέχουμε;

Θα πρέπει να προσέχουμε ό,τι και τις άλλες εποχές του χρόνου, δηλαδή είμαστε ακριβώς στο ίδιο πρόγραμμα, όμως το καλοκαίρι λόγω της αυξημένης θερμοκρασίας, πρέπει να προσέξουμε περισσότερο μερικά πράγματα. Για παράδειγμα, το πρώτο και κύριο μέλημά μας το καλοκαίρι είναι το νερό, δηλαδή  η καλή ενυδάτωσή μας λόγω της εφίδρωσης που έχουμε τους καλοκαιρινούς μήνες, αφού χάνουμε αρκετή ποσότητα νερού αλλά και ηλεκτρολυτών. Έτσι πρέπει να λαμβάνουμε αρκετή ποσότητα υγρών και νερού, περίπου 8-10  ποτήρια την ημέρα, τουλάχιστον.

Ποιες μπορεί να είναι οι συνέπειες αν δεν πίνουμε αρκετό νερό κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού;

Αν πίνουμε λίγο νερό θα έχουμε αφυδάτωση, μειωμένη ενέργεια και απόδοση σε όλες τις δραστηριότητες, επομένως και στη δουλειά μας, με αποτέλεσμα να αισθανόμαστε κουρασμένοι και ζαλισμένοι, δηλαδή ό,τι επέρχεται μαζί με την αφυδάτωση.

Στο γραφείο, όπου αναλώνουμε πολλές ώρες από τη ζωή μας, πώς μπορούμε να συνδυάσουμε μια σωστή διατροφή με τις πολλές ώρες δουλειάς;

Πρέπει να καταναλώνουμε ελαφριά γεύματα πολλές φορές, νομίζω πως αυτό είναι το πιο σημαντικό για να έχουμε ενέργεια και να μην υπερκαταναλώνουμε το βράδυ, στο σπίτι. Θα πρέπει όλη την ημέρα, ανά 3 περίπου ώρες να καταναλώνουμε ελαφριά γεύματα και σνακ.

Υπάρχουν εύκολα και υγιεινά σνακ για το καλοκαίρι;

Βεβαίως υπάρχουν, για παράδειγμα μια μπαγκέτα με ψωμί ολικής αλέσεως, με γαλοπούλα και τυρί, που μπορούμε να προμηθευτούμε από οποιοδήποτε κυλικείο ή από κάποιο φούρνο αλλά ακόμη και από το σπίτι μας. Υπάρχουν μπαγκέτες οι οποίες φτιάχνονται γι’ αυτόν το λόγο, με πιο χαμηλά λιπαρά ή ακόμη και αραβική πίτα ή κάποια wrap, τα οποία αποτελούν καλές λύσεις. Φυσικά, τα φρούτα αποτελούν ένα υγιές σνακ, τα οποία πρέπει να τα έχουμε πάντα μαζί μας από το σπίτι.

Ποια φρούτα συνιστάτε για αυτήν την εποχή;

Σίγουρα αυτά που χρειαζόμαστε είναι όσα έχουν πολλές βιταμίνες Α και Cαλλά και αντιοξειδωτικά, δηλαδή τα εσπεριδοειδή, οι φράουλες και γενικότερα τα φρούτα εποχής. Προσπαθούμε πάντα να έχουμε φρούτα εποχής, σε καταναλωτικό επίπεδο και πέρα από αυτό, χρειαζόμαστε και φρούτα που έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό, όπως το καρπούζι για παράδειγμα που έχει 95% νερό. Αυτά τα φρούτα προσδίδουν τους ηλεκτρολύτες και το νερό που χάνεται το καλοκαίρι, αλλά μας προσδίδουν και πολύ ενέργεια για να κάνουμε τις δραστηριότητές μας και να έχουμε σωστή απόδοση.

Πάρα πολύ θεωρούν ότι αν καταναλώνεται πράσινο τσάι με ένα ή μισό λεμόνι, μια ή δύο φορές την ημέρα, λειτουργεί ως λιποδιαλύτης. Αυτό είναι αλήθεια ή μύθος;

Φυσικά και δεν είναι αλήθεια, δεν υπάρχουν λιποδιαλύτες στη διατροφή μας. Με το πράσινο τσάι παίρνουμε φυσικά τις κατεχίνες,  τις οποίες χρειαζόμαστε και τα αντιοξειδωτικά που χρειάζεται ο οργανισμός μας για να καταπολεμήσει τις ελεύθερες ρίζες. Από κει και πέρα το πράσινο τσάι μάς ενυδατώνει κατά τη διάρκεια της ημέρας και σίγουρα συμβάλλει στην καθαρότητα του βάρους, αλλά σε καμία περίπτωση δεν λειτουργεί ως λιποδιαλύτης.

Το λεμόνι παίζει κάποιο ρόλο σε συνδυασμό με το πράσινο τσάι;

Δεν λειτουργεί ως λιποδιαλύτης αλλά χρειαζόμαστε το λεμόνι ως αντιοξειδωτικό και για την καλή λειτουργία του πεπτικού μας συστήματος. Μας βοηθάει σε αυτό.

Όσον αφορά με το φαγητό εκτός σπιτιού. Είμαστε διακοπές σε ένα νησί με τους φίλους μας, σε αυτήν την περίπτωση μπορούμε να το «ρίξουμε λίγο έξω» διατροφικά ή θα πρέπει να είμαστε εγκρατείς;

Εγκρατείς θα πρέπει να είμαστε σε κάθε περίπτωση. Φυσικά θα χαλαρώσουμε το καλοκαίρι, γι’ αυτό άλλωστε κάνουμε διακοπές, για να χαλαρώσουμε και να περάσουμε όμορφα με την παρέα μας. Όμως, θα προσέξουμε λίγο τις διατροφικές μας επιλογές στο τραπέζι, καθώς και τα αλκοολούχα ποτά, δηλαδή πρέπει να υπάρχει μια ισορροπία. Θα προτιμήσουμε σίγουρα τα θαλασσινά, τα ψαρικά και το κρέας. Θα φάμε απ’ όλα αυτά αλλά δεν θα φάμε μια πάρα πολύ μεγάλη μερίδα, καλό είναι να καταναλώνουμε γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας για να μην υπερκαταναλώνουμε στην ταβέρνα που θα πάμε. Αν αυτό συνοδευτεί με λίγο άμυλο, δηλαδή με ψωμί, πατατοσαλάτα ή και χόρτα και βάλουμε και τη σαλάτα μας, την οποία πρέπει να την καταναλώνουμε πρώτη για να χορτάσουμε κατά κάποιον τρόπο, τότε όλα είναι υπό έλεγχο. Δηλαδή παίρνουμε μια μεγάλη σαλάτα και άφθονα λαχανικά και στη συνέχεια επιλέγουμε τα υπόλοιπα γεύματά μας. Αυτό που πρέπει να προσέξουμε πολύ, γιατί παρασυρόμαστε το καλοκαίρι, είναι το αλκοόλ, που συνοδεύουν το γεύμα συνήθως. Προτιμάμε το κρασί, 1 ή 2 ποτήρια για τους άντρες και 1 ποτήρι για τις γυναίκες. Με μπύρα και κρασί καταναλώνουμε περίπου 100 θερμίδες, ενώ με άλλα αλκοολούχα και ειδικά με τα κοκτέιλ μπορούμε να καταναλώσουμε μέχρι και 400 και 500 θερμίδες.

Ποια είναι η διαφορά της πράσινης με την κόκκινη σαλάτα;

Γενικά, το έντονο χρώμα σε φρούτα και λαχανικά μας προμηνύει ότι είναι ένα τρόφιμο με πολλά αντιοξειδωτικά, αυτά εκπέμπουν αυτό το έντονο χρώμα. Για παράδειγμα, τα μούρα, οι φράουλες και η ντομάτα με το λυκοπένιο. Δηλαδή ό,τι έχει αυτό το έντονο χρώμα σημαίνει ότι έχει πολλά αντιοξειδωτικά που βοηθούν στο ανοσοποιητικό σύστημα.

H HellenicMail σε pdf

HellenicMail - Highlights

hellenic seaways 300x250 sept 2017

banner meli ikarias

athina rent a car banner

e-iatros