Έχουμε βάλει τον «αυτόματο πιλότο»

Δυστυχώς πολλά αυτοκίνητα δεν έχουν περάσει ακόμα ΚΤΕΟ, επίσης πολλά αυτοκίνητα δεν κάνουν ούτε τα στοιχειώδη όπως service και αλλά βασικά ώστε να υπάρχει ασφάλεια για τους οδηγούς/ιδιοκτήτες αλλά και για τους άλλους οδηγούς, θα ήθελα λοιπόν το σχόλιο σας κυρίως για το θέμα των ΚΤΕΟ.

Το θέμα είναι ότι και στη χώρα έχουν βάλει τον «αυτόματο πιλότο» αλλά και οι οδηγοί έχουν βάλει «αυτόματο πιλότο» και το μόνο που βάζουν πια είναι βενζίνη, δεν κάνουν κανέναν έλεγχο, αρκεί τα αυτοκίνητα να κινούνται, τουλάχιστον το μεγαλύτερο ποσοστό, γιατί υπάρχει ένα ακόμα ποσοστό υπευθύνων οι οποίοι στερούνται άλλα πράγματα προκειμένου να έχουν ένα ασφαλές αυτοκίνητο. Αναφορικά με το ΚΤΕΟ, είναι πράγματι πολλά τα αυτοκίνητα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ και σημειωτέον αυτό το «ζευγάρι» που γίνεται δηλαδή για να περάσει ΚΤΕΟ πρέπει να είναι ασφαλισμένο και για να είναι ασφαλισμένο πρέπει να έχει κανείς περάσει ΚΤΕΟ, είναι μια βραδυφλεγής βόμβα γιατί ένα ακατάλληλο κινούμενο αυτοκίνητο από τεχνικής πλευράς να είναι και ανασφάλιστο, ε δεν θα ήθελα ποτέ να πέσει πάνω μου.

Είναι πολλά τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν τα οποία είναι και ανασφάλιστα και χωρίς να έχουν περάσει από ΚΤΕΟ;

Είναι πάνω από ένα εκατομμύριο, με βάση τα στοιχεία του υπουργείου, από κει και πέρα δεν είναι μόνον αυτό. Είναι μια σειρά από πράγματα. Όταν το αυτοκίνητο δεν είναι ελεγμένο, ο οδηγός του δεν είναι υπεύθυνο άτομο, και αυτό θέλω να το κατανοήσει ο κόσμος: πρέπει πρώτα να σεβόμαστε τον εαυτό μας, την οικογένειά μας για να μπορέσουμε να σεβαστούμε και τον απέναντί μας. Για αυτό είπα και αρχικά ότι ως χώρα έχουμε βάλει τον «αυτόματο πιλότο», και στα προσωπικά μας και στο αυτοκίνητο και παντού, βάζουμε δηλαδή μόνο βενζίνη.

Ποιες όμως θα είναι οι συνέπειες; Διότι από ό,τι βλέπει και διαβάζει κανείς, θα υπάρξουν συνέπειες για τον κόσμο που δεν έχει περάσει ΚΤΕΟ το όχημά του.

Ναι, το «εκπρόθεσμο» που λέμε, καταρχάς υπάρχει ένα πρόστιμο ύψους 150 ευρώ το οποίο αν δεν τακτοποιηθεί περνάει στην εφορία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Από κει και πέρα, δεν είμαι προσωπικά υπέρ της τιμωρητικότητας, ο κόσμος πρέπει να καταλάβει ότι όλοι μας πρέπει να έχουμε ευθύνη ως οδηγοί. Δηλαδή αν δεν έχουμε λάστιχα για παράδειγμα, μπορεί να γλιτώσουμε 150 η 200 ευρώ που κοστίζουν, όμως η ζημιά που μπορεί να προκληθεί από ταλαιπωρημένα λάστιχα είναι σίγουρα πολλαπλάσια, το ίδιο και για τα φρένα, τις αναρτήσεις, τα φώτα. Δεν υπάρχει χειρότερο αίσθημα από το να βρεθείς με βροχή σε εθνική οδό και να μην έχεις σωστούς υαλοκαθαριστήρες, και να δυσχεραίνεται η ορατότητα, κάτι που είναι τόσο απλό και όμως πολλοί όχι μόνο το παραμελούν αλλά δεν το φροντίζουν συνειδητά.

Σε περίπτωση που έχουμε ελέγχους από την τροχαία και δεν έχουμε περάσει ΚΤΕΟ, θα επιβληθεί κάποιο πρόστιμο!

Σαφώς, αν θυμάμαι καλά, ανέρχεται στα 450, περίπου, ευρώ γιατί το αυτοκίνητο είναι ακατάλληλο να κυκλοφορεί και συνήθως ταυτοχρόνως είναι και ανασφάλιστο, πράγμα το οποίο επισύρει και άλλο πρόστιμο. Μην ανάγουμε όμως πάλι το θέμα στην τιμωρητικότητα. Καλό θα ήταν να μην χρειαστεί το κράτος να μας τιμωρήσει, βεβαίως και να ελέγχει αλλά τα ποσά αυτά είναι δυσβάσταχτα για τον οικονομικό προϋπολογισμό κάποιου. Και δεν υπολογίζει αυτός ο κάποιος ότι όταν έχει ένα αυτοκίνητο παραμελημμένο, πράγμα που είναι και το βασικότερο πρόβλημα πλέον της ελληνικής κοινωνίας, όταν κανείς ένα αυτοκίνητο δεν το περνάει για πολλά χρόνια από ΚΤΕΟ η συνεργείο, η μετάθεση της συντήρησής του μπορεί να φθάνει τα 500 - 1000 ευρώ, ποσό που για πολλούς ισούται με το σύνολο των μηναίων τους αποδοχών δηλαδή θα χρειάζεται ένα αυτοκίνητο για παράδειγμα, λάστιχα, αμορτισέρ, φρένα, φώτα και άλλα μετά από μια περίοδο μη συντήρησης.

Προλαβαίνει κάποιος να περάσει ΚΤΕΟ αυτή τη στιγμή και να απαλλαγεί από τέτοιες συνέπειες;

Εξαρτάται από το με τι καθυστέρηση προσέρχεται κανείς στο ΚΤΕΟ, αν έχει υπερβεί όλες τις ημερομηνίες, θα ισχύσει το πρόστιμο που καθορίζεται από το υπουργείο, υπάρχουν και κάποιες περίοδοι χάριτος που ανακοινώνονται περιστασιακά, με βάση τις ημερομηνίες, που θα έπρεπε κάποιος να το πάει το όχημά του για τεχνικό έλεγχο, λόγου χάρη δεν δίνονται σε κάποιον που έχει να πάει για ΚΤΕΟ 3 χρόνια. Υπάρχει ένας αλγόριθμος από το υπουργείο με βάση τον οποίο υπολογίζεται η επιπλέον επιβάρυνση. Όμως είναι σίγουρα προτιμότερο από το να μένουν τα αυτοκίνητα χωρίς έλεγχο η συντήρηση, διότι εκτός από το ΚΤΕΟ, είναι πολλοί που δεν πάνε τα οχήματά τους ούτε στο συνεργείο.

Συμβουλεύετε δηλαδή ακόμα και τώρα να πάμε το όχημά μας στο ΚΤΕΟ;

Θα επιμείνω στο ότι το αυτοκίνητο όπως λέει και ο κ. Ιαβέρης ότι είναι «ένα κινούμενο όπλο» που μπορεί να σκοτώσει τόσο τον οδηγό όσο και τρίτους, και έχουν παρατηρηθεί τέτοια φαινόμενα. Δεν πρέπει «να οπλίζουμε το όπλο» μέσω της έλλειψης συντήρησης και ελέγχου, πρέπει το όχημα μας να πληροί όλους τους κανόνες ασφάλειας. Θα πρέπει το αυτοκίνητο να ελεγχθεί και να προτείνει το συνεργείο τις οικονομικότερες λύσεις για να εξασφαλίζεται η ασφαλής κίνησή του. Το ΚΤΕΟ και η κάρτα καυσαερίων που ισχύει για ένα χρόνο, κοστίζει μόλις 40 ευρώ. Και θα σταθώ ειδικά στο θέμα της κάρτας καυσαερίων που παλιότερα «χαϊδεύαμε» το αυτοκίνητο για να περάσει το τεστ, πέρα από αυτό, το ΚΤΕΟ ελέγχει τον κινητήρα και άλλα πράγματα στο αυτοκίνητο, έτσι ώστε να μας εξασφαλίσει και οικονομία. Αν υπάρχει πρόβλημα, θα επισημανθεί. Ας πούμε για παράδειγμα τα φρένα, γιατί ένα φρένο που δεν θα πιάσει, θα δημιουργήσει μεγάλη ζημιά στις λαμαρίνες, να μην έρθω βέβαια στην περίπτωση που ανοίγουν και οι αερόσακοι οπότε εκεί μιλάμε για ολική καταστροφή του οχήματος, και υπήρχαν αρκετά φαινόμενα αυτοκινήτων που λόγω ασυντήρητων φρένων, η ελαστικών, βγήκαν από το δρόμο και είχαν ζημιές στο αμάξωμα ή άνοιξαν και οι αερόσακοι, με αποτέλεσμα τα κόστη επισκευής να είναι τέτοια που καθιστούν το αυτοκίνητο προς απόσυρση. 

Συνέντευξη του Χρήστου Ευαγγέλου, γενικού γραμματέα της Ενιαίας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων Μηχανημάτων Μοτοσικλετών, στη Mail.