Τα Ιωάννινα, κέντρο του πολιτισμού της Ηπείρου

Συνέντευξη του σκηνοθέτη και ηθοποιού του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Ιωαννίνων, κ. Αθανάσιου Μιχαηλίδη, στη Mail

Κύριε Μιχαηλίδη μιλήστε μας για την πολιτιστική κίνηση των Ιωαννίνων, για την πολιτιστική ζωή των Ιωαννίνων. Ξέρουμε ότι έχετε να παρουσιάσετε ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο στην περιοχή αυτή. Δώστε μας το στίγμα που εκπέμπουν πολιτιστικά τα Ιωάννινα.

Τα Ιωάννινα είναι μια πόλη η οποία από πολλά χρόνια βρίσκεται στο κέντρο του πολιτισμού της Ηπείρου. Είναι μια πόλη της οποίας η εικόνα της και μόνο σαν πόλη σε οδηγεί κατευθείαν στον πολιτισμό. Είναι μια πόλη που διαθέτει ένα θέατρο, ένα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ το οποίο το θεωρώ ένα από τα πιο ενεργά ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ που υπάρχουν στην Ελλάδα. Είμαι μέλος αυτού του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ τον τελευταίο χρόνο, ως ηθοποιός κυρίως αλλά και ως σκηνοθέτης μιας και έχω σκηνοθετήσει και δυο παραστάσεις. Είναι ένα θέατρο πραγματικά ενεργό, ένα θέατρο το οποίο παρόλη την δυσκολία της εποχής κάνει παραγωγές και όταν λέμε κάνει παραγωγές, παραγωγές οι οποίες είναι καθαρά δικές του ή σε συνέργεια με άλλα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ, με άλλες πόλεις και το θεωρώ πολύ σημαντικό, το να υπάρχουν συνέργειες με άλλες πόλεις μόνο και μόνο στο το ότι στον πολιτισμό υπάρχει μια ανταλλαγή στοιχείων, ανταλλαγή σκέψεων, ανταλλαγή εικόνων και γενικά ανταλλαγή πολιτισμού πάνω σε αυτή τη βάση που έχει η κάθε πόλη, η κάθε περιοχή.

Πάντως το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Ιωαννίνων κινείται σε πολυεπίπεδη κατεύθυνση, αφού διαθέτει ακόμα και παιδική σκήνη.

Βέβαια βέβαια καθώς θεωρούμε στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ότι η παιδική σκηνή είναι από τις πιο σημαντικές. Πρώτα από όλα είναι η επαφή του παιδιού, του νέου ανθρώπου με το θέατρο και το θεωρούμε πολύ σημαντικό αυτό. Το παιδί είναι ο καλύτερος θεατής. Είναι ο θεατής ο οποίος έχει «ανοιχτά» μάτια, «ανοιχτά» αυτιά και «ανοιχτή» καρδιά, είναι αυτό το σώμα το οποίο είναι ένα σφουγγάρι που παίρνει αυτό που παρουσιάζεται και πολλές φορές εμείς σαν ηθοποιοί και εγώ προσωπικά σαν ηθοποιός εκπλήσσομαι από την ευκολία που κάποια πράγματα περνάνε σε παιδιά, πράγματα τα οποία ακόμα και εμείς που δουλεύουμε πάρα πολύ σε ένα έργο μέχρι να παρουσιαστεί, ίσως να μην τα έχουμε αντιληφθεί.

Και βέβαια για να υπάρχει ένα τέτοιο έργο σε εξέλιξη σημαίνει ότι υπάρχει και κόσμος που ανταποκρίνεται Κ. Μιχαηλίδη.

Ακριβώς, υπάρχει κόσμος που ανταποκρίνεται, τα Ιωάννινα είναι μια φοβερά ζωντανή πόλη, ας μην ξεχνάμε ότι το πανεπιστήμιο και μόνο τροφοδοτεί την πόλη με πολιτισμό, με νέους ανθρώπους, γιατί ο νέος άνθρωπος είναι και παράγει πολιτισμό και ενέργεια πάνω από όλα και δημιουργία και το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ αυτό που προσπαθεί να κάνει είναι να εντάσσει ανθρώπους στο δυναμικό του, είτε ως ερασιτέχνες ηθοποιούς στα θεατρικά του εργαστήρια ή φυσικά τους επαγγελματίες ηθοποιούς οι οποίοι βρίσκουν σε δύσκολους καιρούς δουλειά και απασχόληση, γιατί δυστυχώς οι εποχές πλέον είναι δύσκολες. Η κρίση, που λέμε, επιβάρυνε την κρίση που ήδη βίωνε ο ηθοποιός. Κι όμως ,υπάρχουν μεγάλες ευκαιρίες στην πόλη των Ιωαννίνων με την παρουσία του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ, το οποίο καλεί ανθρώπους και δουλεύει με αυτούς.

Μιλήσατε νωρίτερα για συνέργειες, μια μεγάλη συνέργεια και σημαντική είναι η συνέργεια με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Λάρισας.

Αυτή τη στιγμή το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ιωαννίνων συνεργάζεται με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Λάρισας για το ανέβασμα του θεατρικού έργου «Ο Γλάρος» του Άντων Τσέχωφ, μια σημαντική παράσταση με σημαντικούς συντελεστές. Προσωπικά, είμαι πολύ χαρούμενος γιατί ο σπουδαίος άνθρωπος και σκηνοθέτης Γιάννης Παρασκευόπουλος έχει αναλάβει αυτή τη δουλειά και ως ηθοποιός και σκηνοθέτης νιώθω μεγάλη χαρά και τιμή που βρίσκομαι στα χέρια ικανών νέων ανθρώπων. Είμαστε 11 ηθοποιοί, αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στη Θεσσαλονίκη όπου γίνονται οι πρόβες μας για ένα μικρό διάστημα και έπειτα επιστρέφουμε στα Ιωάννινα για πρόβες και παραστάσεις. Μετά, θα συνεχίσουμε την παράσταση στη Λάρισα, θα επιστρέψουμε στη Θεσσαλονίκη για κάποιες παραστάσεις και το μεγάλο ταξίδι αυτό του «Γλάρου» θα κλείσει στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ,τον Ιούνιο.

Μιλάμε για τον Τσέχωφ, έναν κορυφαίο συγγραφέα, τα έργα του οποίου είναι επίκαιρα όσο ποτέ. Αισθάνεσαι ότι διαβάζεις κάτι το οποίο υφίσταται σήμερα και όχι κατι το οποίο έχει να κάνει με το 1900.

Πραγματικά, ο Τσέχωφ θεωρείται ένας από τους μεγάλους συγγραφείς. Ας μην ξεχνάμε ότι στο τέλος του 19ου και στις αρχές του 20ου αιώνα τα έργα του προανήγγειλαν τη Ρωσική Επανάσταση. Μιλάμε για χαρακτήρες απίστευτα ζωντανούς και καθημερινούς. Σε κάθε προσπάθεια ανάγνωσης του έργου ανακαλύπτεις και διαφορετικά πράγματα για το θέατρο, τον άνθρωπο και ,γενικά, για τη ζωή.

Κύριε Μιχαηλίδη, για να κλείσουμε, είστε ηθοποιός, σκηνοθέτης, έχετε ήδη παρουσιάσει ένα σπουδαίο και πλούσιο έργο. Ποια είναι τα σχέδια σας για το μέλλον;

Αυτή τη στιγμή μένω στο «Γλάρο», στο ότι θα πρέπει να ολοκληρωθεί αυτή η παράσταση την οποία θεωρώ μία από τις καλύτερες. Δε μιλάω για καριέρα, είμαι άνθρωπος του θεάτρου, πιστός και ταγμένος στο θέατρο, είμαι 49 ετών και επιμένω να είμαι στο θέατρο. Ενώ είχα πολλές τηλεοπτικές και κινηματογραφικές ευκαιρίες, καθώς είχα συμμετάσχει σε πολλές τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές, το θέατρο είναι αυτό που θέλουμε και αυτό που υπηρετούμε. Μένω σε αυτό, μόνο γι’ αυτό το λόγο, γιατί εκεί πρέπει να είναι ο ηθοποιός. Πρέπει να παραμένει ένας στρατιώτης του θεάτρου και των ανθρώπων που πιστεύει και αφήνει τον εαυτό του στα χέρια τους.

H HellenicMail σε pdf

sardis rent a car banner

e-iatros

Το σήμα του Batman εμφανίστηκε σε 13 πόλεις για τα 80ά γενέθλιά του

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

  

 

 

 

Νέτσερ, ο ποπ σταρ του ποδοσφαίρου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

Γιατί ο Χούμπολτ παραμένει επίκαιρος

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

      

 

   

Γερμανία: πόλος έλξης Ελλήνων τουριστών